Nap és Hold - az egyik nappal, a másik éjjel - imádkozva hajlik meg a porban, és magasztalásukból ered mozgásuk.

SZENT MIHÁLY HAVA / FÖLDANYA HAVA

2011. augusztus 25., csütörtök

Lasszi / lassi

A lasszi egy indiai joghurt-ital, sós és édes változata is van. Pár perc alatt elkészíthető frissítő, az emésztésre jótékony hatású. Étkezés közben vagy után kellene fogyasztani, hogy jótékony hatásást kifejtse, de annyira finom, hogy ha sűrűbbre készítjük, akár desszertnek is kiváló (persze az édes változatra gondolok). Nekem ma szinte az egész nap pótolta az étkezést, azt hiszem, jobb vigyázni vele, a gyömbéres változat már-már alkoholhoz hasonló hatást váltott ki. Tanácsos egy liter alatt maradni...
Pedig elsőre nem sok bizalmat szavaztam a vízzel hígitott joghurtnak, de az eredmény teljesen meggyőzött. A lasszival is úgy jártam, mint a csatnival -- legszívesebben egész nap kísérleteznék. A maiak ránézésre egyformák, de mindegyik más ízvilág. 

Lassi is a traditional Indian beverage made with joghurt, water and spices. It can be sweet or salty. It is very easy and quick to make. It is best when chilled, perfect on a hot summer day. It is a tasty aid for digestion therefore a perfect accompaniment to the hot and spicy Indian flavours. 

Hozzávalók és elkészítés

Gyömbéres:

1 nagy pohár joghurt
ugyanannyi víz
3 ek méz (én a nyár elején készült pitypang szirupot használtam, tökéletes hozzá)
1 kb. 5-6 centis friss gyömbér, amit lereszeltem, ezután kinyomtam a levét, csak azt használtam fel.

Az egészet összekevertem, mixerrel habosítottam és behűtöttem.

Bodzás:

1,5 dl joghurt
2,5 dl víz
2 ek. bodzavirág-lekvár (bodzaszörp is jó, ha valaki azt tett el)
csipetnyi fahéj

Összekeverem, turmixolom, behűtöm.

Fűszeres:

1,5 dl joghurt
2,5 dl víz
1 ek. barnacukor
fél mk az őszibarack csatninál leírt fűszerkeverékből

Összekeverem, turmixolom, behűtöm.

Ingredients and preparation

Ginger Lassi

1 lb joghurt
1 lb water
3 tbs honey
pressed juice of a piece (5-6 centimeter) grated fresh ginger.


Elderflower lassi

1,5 dl joghurt
2,5 dl water
2 tbs elderflower jam


Spicey lassi

1,5 dl joghurt
2,5 dl water
1tbs brown sugar
a few pinches of the spice mix used for the peach chutney

The method is always the same. Blend the ingredients until frothy. Serve chilled.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése