Nap és Hold - az egyik nappal, a másik éjjel - imádkozva hajlik meg a porban, és magasztalásukból ered mozgásuk.

SZENT MIHÁLY HAVA / FÖLDANYA HAVA

2011. július 31., vasárnap

Szilva - Alma - Őszibarack csatni / Plum, Apple and Peach Chutney

Az indiai konyha nagyszerű találmánya. Édes, illatos, csíp és gyönyörködtet. Ha csak édesre készítem, akkor különleges, ünnepi lekvárt kapok.

Chutney is one of the best things to pemper your senses.


Hozzávalók és elkészítés

Gyömbéres szilva csatni (hátul):

Kb. fél kg szilvát negyedelve feltettem főni, hozzáadtam 1 ek. reszelt gyömbért, 1 mk őrölt fahéjat és 1 mk cayenne borsot. lekvár sűrűségűre főztem, miután levettem a tűzről, 5-6 ek. mézzel édesítettem. Egy kompótostálnyi lett belőle. Ennyi 4 személyre bőven elég.

Alma csatni (elől):

4 db felkockázott almát feltettem főni, fél citrom levével, 1 mk kurkumával, 1 mk őrölt fahéjjal és 2 mk őrölt fehérborssal ízesítettem. Olyan sűrű volt az alma, hogy fel kellett öntenem két kávéscsésze vízzel, hogy szét tudjam főzni. Ezt is mézzel édesítettem, miután levettem a tűzről. Ennyi almából dupla adag lett, mint a szilva.

Őszibarack csatni (jobbra):

Mag nélkül fél kiló őszibarackot meghámoztam, feldaraboltam és feltettem a tűzre. Hozzáadtam fél citrom levét, fahéj, szegfűszeg, szerecsendió, szegfűbors és cayenne bors keverékéből egy teáskanálnyival fűszereztem. 5 ek barnacukorral édesítettem és sűrűre főztem. Egy kompótostálnyi lett ez is.

Nagyon hamar elkészül. Aki édesebben szereti, adhat hozzá több cukrot vagy mézet, de ez a gyümölcs érettségétől is függ. Mivel nagyon édes és csípős, kis adag elég belőle. Húsok, rizs mellé nagyon finom, de pirítóson is megállja a helyét.

Ginger Plum Chutney (at the back): Cut the plums into quarters. Boil with 1 tbs grated fresh ginger, 1/2 tsp ground cinnamon, 1/2 tsp cayenne pepper. Boil until thick. After removing from the heat sweeten with 5-6 tbs honey. Makes a bowlful.

Apple Chutney (at the front): Peel and chop 4 apples and boil with juice of half a lemon, 1/2 tsp turmeric, 1/2 tsp cinnamon, 1 tsp fine ground white pepper. My apple was so thick that I needed to add 2 small cups of water. Sweeten with honey when smooth. Makes twice as much as the plum.

Peach Chutney (on the right): Peel and chop 500g (without the stone) peach. Boil with the juice of half a lemon, 1 tsp of the following mix: ground cinnamon, ground clove, nutmeg, allspice, cayenne pepper. Add 5 heaping tbs brown sugar and boil until thick. Makes 1 bowlful.

It is very quick and easy to cook chutney if you make only as much as you eat with a meal. If you keep stirring you can boil it instead of simmering. You can make it in no time.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése