Nap és Hold - az egyik nappal, a másik éjjel - imádkozva hajlik meg a porban, és magasztalásukból ered mozgásuk.

SZENT MIHÁLY HAVA / FÖLDANYA HAVA

2011. augusztus 28., vasárnap

Különleges almás pite

Nagyon szeretem a csatnit, de a végén mindig úgy járok, hogy marad egy csomó. Sokáig eláll, ha üvegbe teszem, viszont jobb szeretem frissen készíteni, mert a főzése is élvezet, és valahogy nagyobb kedvvel fogyasztom, ha friss. Na meg, ritkán eszem ugyanazt az ételt ugyanúgy.

De akkor mit kezdjek azzal a sok csatnival, amit nem bírok megenni? Sütit sütök vele! Elsőre meglehet fennakad a vendég szeme, ha csípős süteménnyel kínáljuk, ám az élethez bátorság is kell.

Hozzávalók és elkészítés

A tésztához:

10 dkg finomliszt
6 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
8 dkg vaj
4 dkg barna cukor
1 kis egész tojás

A töltelékhez:

Bármilyen gyümölcsös csatni, én most kókuszos alma csatnit használtam.

A tészta hozzávalóit összedolgoztam, a tojásból keveset kihagytam a kenéshez. Fél órára hűtőbe tettem, majd két felé osztottam, a nagyobik részt kinyújtottam, és kibéleltem vele egy 18 cm átmérőjű formát. Ráhalmoztam a csatnit, és a maradék tésztával berácsoztam. A félretett tojással megkentem, forró sütőbe tettem és aranybarnára sütöttem.

A csatniból ki is hagyhatjuk a csípős hozzávalót, ha mégis csípősre készítjük, akkor egy ilyen kis tortácska szerintem 8 embernek is elég.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése