Nap és Hold - az egyik nappal, a másik éjjel - imádkozva hajlik meg a porban, és magasztalásukból ered mozgásuk.

SZENT MIHÁLY HAVA / FÖLDANYA HAVA

2011. augusztus 28., vasárnap

Burgonyalabda paradicsom mártásban


Ehhez az ételhez az alapot Egyedi Péter Indiai vegetáriánus konyha című könyve adta. Önálló fogásként talán nem tálalnám, de egy színes-ízes ételsorban nagyon is el tudom képzelni.



Hozzávalók és elkészítés

Kb. 18 golyóhoz:

40 dkg krumpli
1 mk őrölt koriander
1 mk őrölt pirospaprika
2 mk szárított snidling

kevés citromlé

fél csésze liszt
víz

olaj (ghí) a sütéshez

A krumplit héjában megfőztem, majd meghámoztam és összetörtem, citromlevet csepegtettem rá (éppen csak megnyomtam egy fél citromot, a könyv sokkal többet ír, nem volt bizalmam hozzá, és nem bántam meg), jól kidolgoztam a fűszerekkel, gólyokat gyúrtam belőle. A lisztet annyi vízzel elkevertem, hogy kicsit sűrűbb lett a palacsintatésztánál, ebbe mártottam a golyókat és bő olajban aranysárgára sütöttem őket.

A paradicsom mártáshoz:

Egy adag paradicsomlevest felforraltam és rizsliszttel kicsit besűrítettem. Ebbe ültettem bele a burgonyalabdákat. A bazsalikom miatt kakukktojás az indiai ételek közt, de ez el is hagyható, vagy helyettesíthető az indiai bazsalikommal, ami viszont nem tudom, milyen és hol kapható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése