Nap és Hold - az egyik nappal, a másik éjjel - imádkozva hajlik meg a porban, és magasztalásukból ered mozgásuk.

SZENT MIHÁLY HAVA / FÖLDANYA HAVA

2011. július 31., vasárnap

Joghurtos krumplival töltött palacsinta

 
Hozzávalók 4 főre

A palacsintához:

8 ek liszt
kb. 3 dl tej
1 mk kurkuma
1/2 mk cayenne bors
1 ek olaj

 


A krumplihoz:

8 db krumpli
1 fej hagyma
1 csésze zöldborsó
1 nagy pohár joghurt
3 db paradicsom
reszelt sajt

Elkészítés:

A lisztet elkevertem a sóval, kurkumával, cayenne borssal és a tejjel és olajjal olyan sűrűre kevertem, mint a palacsintatésztát. Nekem a sütőt is ki kellett olajoznom minden palacsinta előtt. Könnyű lett az eredmény, noha gyakorlatilag csak liszt és tej keveréke.

A hagymát felaprítottam, a krumplit és 1 db paradicsomot kockára vágtam. A hagymát megdinszteltem, rátettem a krumplit és félkészre pároltam. Hozzáadtam a borsót és a paradicsomot és tovább pároltam. Mikor majdnem készre főtt, ráöntöttem a joghurtot (hirtelen nagyon híg lett) és addig hagytam a tűzön, míg besűrűsödött. Csak sóval fűszerezem. A paradicsomtól és a joghurttól savanykás lett, a palacsintát pedig úgyis fűszereztem.

Ezután a palacsinták közepére tettem egy-egy adag krumplit, és a négy szélét ráhajtottam. Jénai tálban egymás mellé helyeztem a kis batyukat, reszelt sajttal megszórtam, és 2 db karikára szelt paradicsommal raktam ki a tetejét, előmelegített sütőbe tettem és addig hagytam bent, míg a sajt megpirult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése